בניית אתר לעמותה – איך לגרום לעמותה שלכם להיחשף ברשת?

בישראל, ישנו חלק קטן מהעמותות אשר ידועות לכלל הציבור. אז איך אנחנו יכולים לשנות את המשוואה, ובעיקר - איך אתם יכולים לקחת חלק בזה?

עמותות מהוות כלי חשוב לקידום מטרות חברתיות, סביבתיות ואנושיות מגוונות. אולם, רק חלק קטן מן הציבור מודע לקיומן ופעילותן של עמותות רבות הפועלות לטובת הכלל. כדי להילחם בבעיית חוסר המודעות הזו ולסייע לעמותות להשיג את מטרותיהן, הכרחי שכל עמותה תבנה ותתחזק אתר אינטרנט ייעודי ואיכותי, לבד או באמצעות שירותי בניית אתר לעמותה. אתר כזה מאפשר לעמותה לקדם את המסרים והערכים שלה, לשתף בהישגיה ובתרומתה לחברה, ולגייס תומכים ומתנדבים רבים יותר למען המשך פעילותה החשובה לקהילה.

למה כל עמותה צריכה אתר ב-2023?

עמותות רבות בישראל פועלות לקידום מטרות חשובות במיוחד, אך סובלות מבעיית חוסר חשיפה ומודעות בקרב הציבור הרחב. מחקרים הראו כי מתוך כ-41 אלף עמותות רשומות, פחות משליש הן בעלות פעילות שוטפת, והאזרח הממוצע מכיר פחות מ-5 עמותות בלבד. סיבה מרכזית לכך היא היעדר נוכחות דיגיטלית משמעותית. ללא אתר אינטרנט, דף פייסבוק עדכני או ערוצי מדיה חברתית אחרים, עמותות רבות נותרות אנונימיות ולמעשה “שקופות” בעיני הציבור. גם כאשר הן מבצעות פעילות חברתית ענפה, מעטים בלבד מודעים למאמציהן או יכולים לתמוך בהן.

על כן, בניית אתר אינטרנט איכותי ומקצועי היא צעד הכרחי עבור כל עמותה המעוניינת להרחיב את מעגל תומכיה ולהגדיל את השפעתה. האתר מאפשר לעמותה להסביר בבהירות את המטרות, תחומי הפעילות וההישגים שלה, לפרסם דיווחים שוטפים ולגייס תרומות ביעילות. כמו כן, עיצוב מקצועי, תכנים עדכניים ושימוש בסיפורים אישיים ותמונות יוצרים חיבור רגשי עם הקוראים ומסייעים לעמותה להנגיש את מסריה. בעידן הנוכחי, נוכחות דיגיטלית חזקה היא תנאי הכרחי להצלחתה של כל עמותה – הן כדי לשפר את המודעות לקיומה ופועלה, והן כדי לגייס משאבים למימוש מטרותיה. עמותות אשר מבינות זאת משקיעות בבניית אתר וקידום תוכן איכותי ברשת וזוכות בדרך כלל לחשיפה רבה בהרבה, לתמיכה ציבורית נרחבת וליכולת מימוש גבוהה יותר של היעדים שלהן לאורך זמן.

דוגמה לאתר שבנינו לעמותה

הגשר

פודקאסט ועמותה לאנשים שסובלים מפוסט-טראומה – לצפייה בפרויקט:

עמותת הגשר - ראיונות על פוסט טראומה

מעוניינים לראות פרויקטים נוספים? לחצו לצפייה בתיק העבודות המלא שלנו.

השאירו פרטים וקבלו הצעת מחיר לבניית אתר עוד היום:

מהי המטרה העיקרית של האתר?

בראש ובראשונה, חשוב שהאתר ישרת היטב את המטרות והצרכים הייחודיים של העמותה. האם המטרה היא לגייס תרומות או תדמיתית? לפני שמתחילים בפיתוח, חשבו היטב מהם המסרים המרכזיים שאתם רוצים להעביר, אילו קהלי יעד ברצונכם למשוך ומהן הפעולות שאתם מקווים שהגולשים יבצעו באתר (כמו תרומות או הרשמה להתנדבות). בנו את מבנה האתר, הניווט והתוכן סביב מטרות אלו. חשוב לבנות כל אתר בהתאמה אישית לעמותה, כדי שיקדם את יעדיה בצורה האופטימלית ויוביל לגיוס כספים מקסימלי. לבנות אתר איכותי זה משתלם.

אפשרויות לדפי תרומות

יש מספר דרכים יצירתיות לעצב את דפי התרומות באתר כדי למקסם את התרומות. אפשר ליצור דף תרומה סטנדרטי עם אפשרויות תשלום, דף ייעודי המקושר לאירוע או מועד ספציפי, דף קמפיין לפרויקט מסוים עם יעד תרומה ועוד פרטים, או דף “תרומה בהקדשה” המאפשר לתורמים להנציח שמות של אנשים קרובים. שלבו בין דפים שונים בהתאם לצרכים שלכם. מערכת ניהול תוכן גמישה מאפשרת ליצור ולערוך דפים בקלות.

זה חייב להיות מרגש

כדי לגרום לגולשים לתרום, חשוב ליצור חיבור רגשי עמוק עם הנושא שהעמותה עוסקת בו. שלבו באתר סיפורים אישיים מרגשים הממחישים היטב את הבעיה או הצורך, וכיצד התרומה עשויה לסייע. צרפו תמונות וסרטונים המציגים באופן ויזואלי את האנשים להם אתם מבקשים לעזור. השתמשו בשפה רגשית ומחברת שתגע בלב הקוראים ותגרום להם לרצות באמת לתרום. ככל שהמסר יהיה מרגש ואותנטי יותר, כך הסיכוי לתרומות יגדל.

שמירה על מבנה מסודר

בבניית אתר לעמותה, חשוב להקפיד על מבנה אתר ברור והגיוני שיהפוך את הגלישה והשימוש בו לקלים וידידותיים. יש להבליט בעמוד הבית את התכנים החשובים ביותר כמו קריאה לתרומה או להתנדבות. צרו ניווט פשוט וברור לדפים השונים באתר. חשוב לוודא כי כל המידע והטפסים באתר זמינים ונגישים בקלות. מבנה נכון חוסך לגולש חיפושים ותסכול ויעודד אותו להישאר באתר ואולי אף לתרום. בניית אתר דרך פלטפורמה מסודרת כמו וורדפרס/אלמנטור על ידי בונה אתרים מקצועי היא הפיתרון המתאים כמו כפפה לכך.

עמוד הבית כפנים של העמותה

עמוד הבית הוא חלון הראווה שדרכו הגולש נחשף לעמותה ולפעילותה. חשוב ביותר שכחלק מתהליך של בניית אתרים לעמותות, העמוד ישקף בבהירות ותמציתיות את מטרות העמותה, יעדיה ותחומי פעילותה. מומלץ לשלב קריאה בולטת לפעולה כמו תרומה, הרשמה לניוזלטר או התנדבות, לצד תיאור קצר של הארגון. בנוסף על כך, כדאי להוסיף תמונות וסרטונים הממחישים את פועלה של העמותה. עיצוב נקי ובהיר יוביל לחווית משתמש טובה יותר.

עמוד אודות – חלק אינטגרלי מבניית אתר לעמותה

עמוד האודות הוא ההזדמנות של העמותה לספר את סיפורה באופן מעמיק – איך ומתי נוסדה, מה החזון שעומד מאחוריה ומהן מטרותיה לטווח הארוך. כדאי לתאר בקצרה את תחומי הפעילות, הישגים מרכזיים עד כה ותוכניות לעתיד. מומלץ גם להציג את הצוות – מנהלים, עובדים ומתנדבים מרכזיים. שילוב תמונות אישיות יוצר קרבה רבה יותר. עמוד אודות איכותי הוא הזדמנות נהדרת לחזק את האמון של הגולשים בעמותה:

עמוד אודות לדוגמה - עמותת הגשר
דוגמה: איך נראה עמוד האודות של עמותת “הגשר”?

עמוד פעילויות – הלב הפועם של העמותה

עמוד הפעילויות הוא ההזדמנות של העמותה לחשוף באופן שוטף ועדכני את העשייה הברוכה שלה – אירועים, פרויקטים, קמפיינים וכל מה שקשור למטרותיה. מומלץ לתעד את הפעילויות השונות באמצעות תמונות, סרטונים ותיאורים מילוליים תמציתיים. גם ריכוז קישורים לפוסטים ברשתות החברתיות יוצר מעורבות. בנוסף, העמוד יכול לשמש גם לצורך שיווק פעילויות ואירועים עתידיים וכן מכירת שירותים למימון העמותה. עמוד פעילויות איכותי ומעודכן יגרום לגאווה בקרב התומכים וימשוך מתנדבים חדשים.

בניית אתר לעמותה בהתאם לתקציב שלכם

רבות מהעמותות מתקשות לגייס תקציבים גבוהים לבניית אתר אינטרנט, ולכן חשוב לבנות אתר שמתאים למשאבים הקיימים. ניתן להיעזר בפלטפורמות זולות וידידותיות למשתמש כדי לבנות אתר בסיסי ותקציבי. גם אם האתר אינו מפואר, חשוב שהוא יהיה קיים. הרבה יותר חשוב שהמידע בו יהיה ברור, מעודכן ורלוונטי לגולשים. עדיף אתר פשוט ואיכותי, מאשר אתר נוצץ אך ריק מתוכן. אם בהמשך תגייסו יותר משאבים, תמיד אפשר לשדרג ולשפר.

השאירו פרטים וקבלו הצעת מחיר לבניית אתר עוד היום:

זקוקים לסיוע עם בניית אתרים בהתאמה אישית? מוזמנים לפנות אלינו לטובת ייעוץ והכוונה בנושא בניית אתרים בהתאמה אישית.
לפרטים נוספים, לחצו כאן או התקשרו: 077-9976030

בואו תשמעו מה אומרים עלינו:

חולקים איתכם מידע וטיפים בבניית אתרים:

האם רואי חשבון צריכים אתר? התשובה הקצרה… כן. התשובה הארוכה… בטח שכן! רואי חשבון הם עסק לכל דבר ועניין, ועליהם להתייחס אליו ככזה.