פלטפורמות לבניית אתרים: איפה כדאי לבנות אתר?

פלטפורמות לבניית אתרים_ איפה כדאי לבנות אתר

בחירת הפלטפורמה הנכונה לבניית אתר אינטרנט, היא אחת ההחלטות החשובות ביותר עבור בעלי עסקים המעוניינים לבסס נוכחות דיגיטלית.

האתר של העסק, הוא כרטיס הביקור המרכזי שלו באינטרנט והדרך הטובה ביותר להעביר מסרים שיווקיים לקהל יעד רחב. בניגוד לרשתות חברתיות, המגבילות מאוד את השליטה על העיצוב והתוכן, בניית אתר מאפשרת התאמה מלאה של המראה, התכנים ואף הפונקציונליות על פי צורכי המותג. כך ניתן למקסם את החשיפה של המאפיינים הייחודיים לעסק שלכם, בדיוק כפי שהייתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאלים יחשפו אליהם.
במאמר הבא, נעבור על פלטפורמות מובילות לבניית אתרים ונציג כמה קריטריונים שיעזרו לכם להחליט באיזו פלטפורמה כדאי לבנות את האתר שלכם.

 

נסביר, כי זה לא ברור מאליו: למה בכלל צריך “פלטפורמה”?

כמעט בלתי אפשרי לבנות אתר אינטרנט טוב אם אין פלטפורמה באמצע (אלא אם יש לכם ידע בקוד). העניין הוא שבניית אתר אינטרנט מאפס דורשת ידע טכני רב בתחומים כמו עיצוב, קידוד ואבטחת מידע. זה כמו לבנות בית מאפס בלי אדריכל או קבלן.

פלטפורמות לבניית אתרים נועדו כדי לפתור בדיוק את הבעיה הזו. הן מספקות תשתית טכנולוגית יציבה ומאובטחת שמאפשרת גם לאנשים ללא הבנה טכנית ליצור ולתחזק אתר אינטרנט בקלות יחסית. על ידי שימוש בפלטפורמה מוכנה, המשתמש מקבל כלי חזותי ופשוט להפעלה שמאפשר לו לבנות ולעצב אתר ללא צורך בידע קידוד. כל מה שנותר זה להוסיף תכנים ולהתאים אותם לצרכים השונים.

איך בוחרים פלטפורמה לבניית אתר

השאירו פרטים וקבלו הצעת מחיר לבניית אתר עוד היום:

איך בוחרים את הפלטפורמה הנכונה לבניית אתרים בשבילכם?

הצעד הראשון, לפני שאתם בוחרים פלטפורמת בניית אתרים, הוא להגדיר במדויק מהן המטרות והדרישות שלכם מהאתר עצמו. האם מדובר באתר ויזואלי טהור לחיזוק המותג? אולי ברצונכם למכור מוצרים דרך האתר? או שמא לנהל קהילה ולאסוף נתונים על הלקוחות? ככל שתגדירו בצורה מדויקת וברורה יותר מה אתם רוצים שהאתר יעשה, כך תוכלו לבחור נכון יותר את הכלי הטכנולוגי המתאים למימושו.

 

ניצול חשבונות ניסיון להתנסות ראשונית

בשלב הבא, מומלץ לנצל את האפשרות לחשבונות ניסיון ודמו המוצעים על ידי חלק מהפלטפורמות. פתחו חשבונות כאלה במספר פלטפורמות מובילות כמו וורדפרס, שופיפיי או וויקס והתנסו בפועל בתהליך בניית האתר. ראו איזו פלטפורמה הכי קלה ונוחה לעבודה עבורכם, היכן הממשק החזותי הכי אינטואיטיבי שבנוי בצורה הטובה ביותר ואיזו פלטפורמה מאפשרת לממש בצורה האופטימלית ביותר את המטרות והדרישות שהגדרתם מראש.

 

איך מומלץ לגשת לבחירת פלטפורמה לאתר?

ישנם מספר קריטריונים עיקריים אליהם מומלץ להתייחס כאשר בוחרים פלטפורמה לבניית אתרים. ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לחלק מאותם קריטריונים:

  • קלות שימוש – עבור מפתחים ללא ניסיון טכני מוקדם, ממשק משתמש פשוט וידידותי הוא הכרחי. יכולת גרירה ושחרור של אלמנטים מאפשרת יצירת עמודים במהירות רבה יותר. כמו כן, חשובה יכולת התאמה אישית נרחבת של עיצוב האתר ותכניו דרך ערכות נושא ווידג’טים, ללא צורך בידע בקידוד.
  • עלות כוללת – עם מגוון פלטפורמות הזמינות כיום, כדאי להשוות היטב את מבנה התמחור שלהן ואת העלויות על פני טווח זמן. יש לבדוק הן עלויות חודשיות קבועות והן עלויות חד פעמיות עבור נושאים שונים כמו שדרוג אחסון.
  • תמיכה ושירות לקוחות – למרות שהפלטפורמה אמורה להיות פשוטה לתפעול עבור משתמשים לא טכניים, חיוני להבטיח גישה לתמיכה מקצועית בכל בעיה או שאלה. שירות לקוחות איכותי, זמין ומהיר תגובה יכול לחסוך זמן ומאמץ רב בפתרון בעיות טכניות.
  • כלי עזר – מומלץ לבחור פלטפורמה הכוללת כלי עזר ותוספים משלימים שיקלו על תהליך ניהול האתר. למשל, התממשקות אוטומטית ל-Google Analytics לניטור תנועה או כלי SEO לקידום אתרים. כלים אלה חוסכים זמן יקר ומאמץ בהתקנה והגדרה ידניים.

 

Wix Logo – Source

וויקס

וויקס היא אחת הפלטפורמות המובילות והפופולריות ביותר כיום לבניית אתרים בהתאמה אישית. היא מתאפיינת בממשק משתמש פשוט וידידותי, המאפשר גרירה ושחרור נוחים של אלמנטים שונים ליצירת עמודי האתר. וויקס מתאימה הן למשתמשים מתחילים ללא כל ניסיון קודם, והן למפתחים מקצועיים המעוניינים בשליטה מלאה יותר.

קיימות מאות תבניות עיצוב מוכנות לבחירה וגם אפשרויות רבות להתאמה אישית. יתר על כן, וויקס כוללת מגוון כלי עזר שימושיים לניהול וקידום האתר. הפופולריות הרבה שלה מעידה על יעילות הפלטפורמה עבור מטרות שונות.

 

מהם היתרונות לשימוש בוויקס?

וויקס בולטת ביכולות העיצוב החזקות שלה, עם מאות תבניות מוכנות הניתנות להתאמה אישית בקלות בעזרת ממשק גרור ושחרור ידידותי. הפלטפורמה כוללת גם שירותי אחסון משולבים, כך שאין צורך ברכישה נפרדת. כמו כן, וויקס מאפשרת התקנה ושילוב של עשרות אפליקציות שימושיות המוסיפות פונקציונליות שונה לאתר בתחומי שיווק, ניהול לקוחות, ניתוח נתונים ועוד. השילוב בין עיצוב, אחסון והתוספות השונות הופך את וויקס לפלטפורמה חזקה לצורך הקמת מגוון סוגי אתרים.

עם זאת, עם כמה שוויקס מפותחת היא עדיין מוגבלת ברמת האפשרויות שלה ולכן רוב האתרים המקצועיים בעולם לעסקים או חברות נבנים בוורדפרס.

 

WordPress Logo – Source

וורדפרס – הפלטפורמה הטובה בעולם

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן חינמית ופתוחה לשימוש המהווה כיום את הבסיס לכ-30% מכלל האתרים ברשת. תחשבו רגע על האחוז המטורף הזה, ויש לזה סיבה. היא אכן מציעה מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית ובקרה מלאה על האתר, אבל מצד שני דורשת ידע טכני מסוים בהתקנה והגדרות. רק נגיד שבניגוד לפלטפורמות אחרות, וורדפרס אינה כוללת שירותי אחסון – יש לרכוש אותם בנפרד. עם זאת, היא הפלטפורמה המקצועית ביותר לכל עסק שרוצה לבנות לעצמו מוניטין מקצועי ברשת.

 

מהם היתרונות של שימוש בוורדפרס?

אחד היתרונות הגדולים של וורדפרס כפלטפורמה לבניית אתרים הוא השליטה והגמישות הנרחבת שהיא מאפשרת למשתמשים. היות שמדובר במערכת קוד פתוח, המשתמש שולט לחלוטין על כל היבט באתר – החל מעיצוב, דרך תכנים ועד לקוד המקור עצמו.

יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות להתקין אלפי תוספים חינמיים המוסיפים פונקציונליות שונה לאתר בתחומים כמו סחר אלקטרוני, שיווק, ניהול ועוד. תוספים אלה מרחיבים את יכולות היסוד של וורדפרס והופכים אותה לפלטפורמה כמעט בלתי מוגבלת מבחינת האפשרויות.

גם מבחינת עיצוב קיימת גמישות רבה הודות לאלפי תבניות אשר ניתנות להתאמה אישית. בשילוב עם תוספי גרירה ושחרור כמו אלמנטור, כמעט כל רעיון עיצובי אפשרי למימוש תוך מאמץ מינימלי. יחדיו, מרכיבים אלה הופכים את וורדפרס לפלטפורמה מתאימה לכל סוג של אתר – החל מאתר פשוט ביותר ועד לאתר מורכב במיוחד.

השאירו פרטים וקבלו הצעת מחיר לבניית אתר עוד היום:

shopify logo
Shopify logo – Source

שופיפיי – פלטפורמה מובילה לבניית חנויות אינטרנטיות

שופיפיי הפכה לאחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר לבניית חנויות אינטרנט (איקומרס) בזכות התמקדותה בצרכים הייחודיים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים. בניגוד לפלטפורמות הרגילות, שופיפיי נוצרה באופן ייעודי עבור אתרי מסחר אלקטרוני וחנויות דיגיטליות תוך התאמה לצרכים ולאתגרים הייחודיים הלוקחים חלק באתרים מסוג זה.

אחד היתרונות המרכזיים של שופיפיי, הוא הממשק פשוט וידידותי למשתמש המאפשר בנייה וניהול של חנות אינטרנטית – אין צורך בידע קוד או התמודדות עם כל מיני אלמנטים טכניים. 

הכל נעשה דרך הממשק הנוח של הפלטפורמה. יתרון נוסף, הוא העלויות הנמוכות יחסית של שופיפיי בהשוואה לפלטפורמות מתחרות. כמו כן, לסוחרים יש שליטה מלאה על חנותם ללא תלות בפלטפורמה, בניגוד ל- eBay ואמזון שיכולים לסגור חנויות באופן שרירותי.

עם למעלה ממיליון משתמשים פעילים וחצי מיליון עסקים, שופיפיי ממשיכה לצבור תאוצה כפלטפורמה מובילה עבור חנויות אינטרנט קטנות ובינוניות. אם גם לכם יש חנות אינטרנטית – כדאי שתבינו את מה שסוחרים רבים כבר הבינו: שופיפיי מציעה אחד הפתרונות הנוחים ביותר כיום בשוק.

 

יתרונות השימוש בשופיפיי

השימוש בשופיפיי כפלטפורמה לבניית חנויות אינטרנט מציע יתרונות רבים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. בראש ובראשונה, שופיפיי מספקת פתרון כוללני שדואג לכל ההיבטים הטכניים של האתר ללא כל התעסקות מצד הלקוח – אחסון, גיבויים, עדכונים ועוד. המשתמש יכול להתמקד אך ורק בתוכן וקידום העסק שלו בעוד ש-שופיפיי דואגת ליתר הדברים.

נוסף על כך, בהיותה פלטפורמה המתמקדת באופן ספציפי בחנויות אינטרנטיות, שופיפיי כוללת מגוון כלי ניהול ושיווק ייעודיים לתחום זה כגון ניהול מלאי, כלי אנליטיקה ועוד. כמו כן, היא מאפשרת שילוב של פתרונות תשלום נוחים דרך Shopify Payments.

יתר על כן, קיים מגוון רחב של אפליקציות ותוספים שניתן לשלב באתר כדי להרחיב את הפונקציונליות שלו לפי הצרכים הייחודיים של כל עסק. החנות הענקית של שופיפיי כוללת מאות אפליקציות רלוונטיות.

יתרה מכך, ממשק המשתמש של שופיפיי פשוט וידידותי גם למשתמשים ללא ניסיון קודם בתחום. הפלטפורמה כוללת אפילו תבנית ייעודית בעברית לקהל הישראלי.

שופיפיי מאפשרת גמישות רבה בעיצוב האתר דרך מגוון תבניות חינמיות ותבניות פרימיום. השימוש בתוסף Gempages מעניק שליטה מלאה על העיצוב בשיטת “גרור ושחרר” ללא צורך בידע קודם.

לסיכום, שופיפיי היא בחירה מצוינת ליזמים קטנים המעוניינים להקים ולנהל בקלות חנות אינטרנט מקצועית ואפקטיבית.

 

 

Webflow logo
Webflow logo – Source

Webflow – בניית אתר ללא קוד

בניית אתר אינטרנט מקצועי דרשה בעבר ידע נרחב בקידוד ותכנות, דבר שהקשה מאוד על עסקים קטנים ובינוניים לפתח נוכחות מקוונת איכותית. אך בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום עם עלייתן של פלטפורמות שאינן מצריכות ידע בקידוד כדוגמת Webflow, פלטפורמות אלה הופכות את בניית האתרים לקלה ונגישה הרבה יותר.

Webflow מאפשרת בנייה ויזואלית של אתרים בשיטת “גרור ושחרר”, ללא צורך בידע תכנות כלל. המשתמש בונה את האתר באופן חזותי עם אלמנטים מוכנים מראש תוך כדי עיצוב הדף בדיוק כפי שהוא מעוניין שייראה הפלט הסופי. בנוסף, ניתן לשלב אינטראקציות, אנימציות ואלמנטים אינטראקטיביים שונים מבלי לגעת בשורת קוד אחת.

יש הטוענים שפלטפורמה זו מהווה מהפכה אמיתית בתחום בניית האתרים ופותחת את התחום בפני אנשים ועסקים רבים אשר מעולם לא יכלו לפתח נוכחות דיגיטלית ברמה כה גבוהה ללא השקעה כספית גדולה או ידע בקידוד. Webflow מאפשרת שליטה מלאה על התוצאה ללא תלות במתכנתים, וזו קפיצת מדרגה משמעותית עבור עולם בניית האתרים.

 

יתרונות השימוש ב-Webflow

  • ניהול תוכן קל, מהיר ונוח – אחד היתרונות הבולטים ביותר שמציעה Webflow הוא ממשק ניהול תוכן ויזואלי וקל לתפעול שמאפשר לבעלי ומנהלי האתר לבצע שינויים ועדכונים בתוכן בקלות ובמהירות, ללא כל ידע קודם או ידע טכני. המשתמש פשוט בוחר את האזור הרלוונטי באתר ומבצע את השינוי הנדרש באותו רגע על ידי הקלדה או העלאת קבצים חדשים.

יתרון זה מאפשר להתאים את האתר בצורה שוטפת לצרכים העסקיים המשתנים והמסרים השיווקיים העדכניים. בניגוד לפלטפורמות אחרות, אין כמעט הגבלה על סוג השינויים שניתן לבצע בעצמכם ללא מעורבות גורמי פיתוח. Webflow מעניקה שליטה מלאה על התוכן לבעלי העסק.

  • יצירת אתר תואם את צרכי הלקוח –  בנוסף לידידותיות ופשטות השימוש בפלטפורמה, Webflow כוללת מגוון עצום של כלי עיצוב ויזואליים מתקדמים המאפשרים יצירת אתרים ברמה הגבוהה ביותר מבחינה אסתטית. ניתן לשלב אנימציות, אפקטים ויזואליים ועוד אלמנטים שיוצרים חווית משתמש דינאמית וייחודית.

זאת בנוסף לגמישות הרבה בהתאמת עיצוב האתר לדרישות ולציפיות של קהל היעד. Webflow מאפשרת שליטה מלאה על המראה והתחושה של האתר כך שאתם יכולים להקים אתר כפי שתמיד חלמתם, אתר שימשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלכם.

  • התאמה לכל סוגי המכשירים – מעבר ליתרונות בתחומי העיצוב, ניהול התוכן וחווית המשתמש, Webflow כוללת יכולות מתקדמות ליצירת אתרים רספונסיביים אשר מותאמים היטב לכל סוגי המכשירים וגדלי המסכים – החל מטלפונים חכמים וכלה במסכי מחשב רחבים.

כלי העיצוב מאפשרים לוודא שכל אלמנט באתר ייראה ויפעל כראוי בכל פלטפורמה. זהו יתרון משמעותי מאוד בעידן שבו מרבית הגולשים משתמשים במכשירים ניידים. Webflow דואגת שהאתר שלכם יהיה מושלם ופונקציונלי בכל מצב.

השאירו פרטים וקבלו הצעת מחיר לבניית אתר עוד היום:

זקוקים לסיוע עם בניית אתרים בהתאמה אישית? מוזמנים לפנות אלינו לטובת ייעוץ והכוונה בנושא בניית אתרים בהתאמה אישית.
לפרטים נוספים, לחצו כאן או התקשרו: 077-9976030

בואו תשמעו מה אומרים עלינו:

חולקים איתכם מידע וטיפים בבניית אתרים:

האם רואי חשבון צריכים אתר? התשובה הקצרה… כן. התשובה הארוכה… בטח שכן! רואי חשבון הם עסק לכל דבר ועניין, ועליהם להתייחס אליו ככזה.